
Профіль освітньої програми зі спеціальності
051 Економіка
ІІ Перелік компонент освітньої програми та їх логічна послідовність
2.1 Перелік компонент освітньої програми
2.2 Структурно-логічна схема освітньої програми
Структурно-логічна схема підготовки визначає процес реалізації ОП, тобто короткий опис логічної послідовності вивчення компонент ОП. Структурно-логічну схему представлено у вигляді графа.
ІІІ Форми атестації здобувачів вищої освіти
Атестація випускників освітньої програми Економічна кібернетика спеціальності 051 Економіка здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи та завершується видачею диплома встановленого зразка про присудження особі ступеня магістра із присвоєнням кваліфікації магістр з економіки за спеціалізацією Економічна кібернетика.
IV. Вимоги до наявності системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти
Система внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти (далі – СВЗЯ) в Університеті відповідає вимогам Європейських стандартів та рекомендацій щодо забезпечення якості вищої освіти (ЕSG), статті 16 Закону України «Про вищу освіту» (2014) та статті 41 Закону України «Про освіту» (2017). Створена СВЗЯ функціонує на п’яти організаційних рівнях відповідно до розроблених нормативних документів, що розміщені на сайті Університету: https://www.khnu.km.ua/root/files/01/06/03/024.pdf
Система внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти містить:
стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти;
систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
здійснення моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм;
забезпечення публічності інформації про освітні програми, ступені вищої освіти та кваліфікації;
оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;
оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної (науково-педагогічної) діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників;
оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти;
забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи здобувачів освіти;
забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних, наукових і науково-педагогічних працівників;
забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти;
створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами.
V. Матриця відповідності програмних компетентностей
компонентам освітньої програми
| ОЗП.01 | ОЗП.02 | ОПП.01 | ОПП.02 | ОПП.03 | ОПП.04 | ОПП.05 | ОПП.06 | ОПП.07 |
ЗК 01 | Х |
| Х | Х | Х | Х | |||
ЗК 02 | Х | Х | Х | Х | Х | Х | |||
ЗК 03 | Х |
| Х | ||||||
ЗК 04 | Х | Х |
| Х | |||||
ЗК 05 | Х |
| Х | ||||||
ЗК 06 | Х | Х | |||||||
ЗК 07 | Х | Х |
| Х | Х | ||||
ЗК 08 | Х |
| Х | Х | Х | Х | |||
ФК 01 | Х | Х | Х | ||||||
ФК 02 | Х |
| |||||||
ФК 03 | Х |
| Х | Х | Х | ||||
ФК 04 |
| Х | Х | Х | |||||
ФК 05 | Х |
| Х | Х | Х | Х | Х | Х | |
ФК 06 | Х | Х | Х | Х | Х | Х | Х | ||
ФК 07 | Х | Х | Х | Х | Х | ||||
ФК 08 | Х | Х | Х | Х | |||||
ФК 09 | Х | Х | Х | Х | Х | Х | |||
ФК 10 | Х | Х | Х | ||||||
ФК 11 | Х | Х | Х | ||||||
ФК 12 |
| Х | Х | Х | |||||
ФК 13 | Х |
| Х | Х | |||||
ФК 14 |
| Х | Х | Х | Х | Х |
VI Матриця забезпечення програмних результатів навчання (ПРН)
відповідними компонентами освітньої програми
| ОЗП.01 | ОЗП.02 | ОПП.01 | ОПП.02 | ОПП.03 | ОПП.04 | ОПП.05 | ОПП.06 | ОПП.07 |
ПРН 01 | Х | Х | Х | ||||||
ПРН 02 | Х | Х | Х | ||||||
ПРН 03 | Х | ||||||||
ПРН 04 | Х | Х | |||||||
ПРН 05 | Х | Х | Х | ||||||
ПРН 06 | Х | Х | |||||||
ПРН 07 | Х | Х | Х | Х | |||||
ПРН 08 | Х | Х | Х | ||||||
ПРН 09 | Х | Х | |||||||
ПРН 10 | Х | Х | Х | ||||||
ПРН 11 | Х | Х | Х | Х | |||||
ПРН 12 | Х | Х | Х | Х | |||||
ПРН 13 | Х | Х | Х | ||||||
ПРН 14 | Х | Х | Х | ||||||
ПРН 15 | Х | Х | |||||||
ПРН 16 | Х | ||||||||
ПРН 17 | Х | ||||||||
ПРН 18 | Х | Х |
Додаток А
Описи навчальних дисциплін
Методологія і організація наукових досліджень
Тип дисципліни | обов’язкова |
Рівень вищої освіти | другий (магістерський) |
Мова викладання | українська |
Семестр | перший |
Кількість встановлених кредитів ЄКТС | 6 |
Форми навчання, для яких викладається дисципліна | Денна/заочна/дистанційна |
Результати навчання. Студент, який успішно завершив вивчення дисципліни, повинен: визначати атрибути наукового дослідження; дотримуватися принципів академічної доброчесності; оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння працювати в команді; обирати ефективні методи управління економічною діяльністю, обґрунтовувати пропоновані рішення на основі релевантних даних та наукових і прикладних досліджень; збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних економічних завдань; презентувати результати у формах публікації або публічного виступу.
Зміст навчальної дисципліни. Наука й наукові дослідження в сучасному світі. Методологія і методи наукових досліджень. Технологія наукових досліджень. Інформаційне забезпечення науково-дослідної діяльності. Написання наукових публікацій. Побудова аргументації в науковому дослідженні. Статистична обробка даних. Методологія інтегрального оцінювання латентної якості. Опрацювання експертних даних .
Пререквізити: вихідна.
Кореквізити: переддипломна практика, кваліфікаційна робота (дипломна робота)
Запланована навчальна діяльність: лекцій 18 год., практичні заняття 18 год., самостійна робота 114 год., разом 150 год.
Форми (методи) навчання: словесні (розповідь, пояснення, бесіда), практичні (рішення задач, розгляд ситуацій, дискусія), наочні методи (слайди).
Форми оцінювання результатів навчання: усне опитування, тестування, розв’язання практичних завдань, оцінювання тез доповіді, оцінювання наукової публікації, захист курсової роботи.
Вид семестрового контролю іспит – 2 семестр.
Навчальні ресурси.
Григорук П.М. Методологія і організація наукових досліджень / П.М. Григорук, Н.А.Хрущ. – К. : Кондор, 2017. –206 с.
Основи методології та організації наукових досліджень: навчальний посібник для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнктів / за ред. А. Є. Конверського. – К.: Центр учбової літератури, 2010. – 352 с. – ISBN 978-611-01-0082-3.
Григорук П. М. Аналіз даних маркетингових досліджень : монографія / П. М. Григорук. – К. : Кафедра, 2012. – 428 с. – ISBN 978-96-2705-16-4.
Правила бібліографічного опису видань для списків літератури дисертаційних досліджень [Електронний ресурс] / Л. П. Одинока, С. С. Артамонова, А. А. Майстренко, Р. В. Романовський. – Режим доступу: http://www.archives.gov.ua/Publicat/AU/AU_3_4_2010 /31.pdf
Модульне середовище для навчання MOODLE. Доступ до ресурсу: https://msn.khnu.km.ua.
Модуль для дистанційного навчання. Доступ до ресурсу: http://dn.khnu.km.ua/
Електронна бібліотека університету. Доступ до ресурсу: http://lib.khnu.km.ua/asp/php_f/p1age_lib.php.
Викладач: доктор економічних наук, професор Григорук П.М.
ІНОЗЕМНА МОВА (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ)
Тип дисципліни | Обов’язкова |
Рівень вищої освіти | Другий (магістерський) |
Мовавикладання | Англійська |
Семестр | Перший |
Кількість встановлених кредитів ЄКТС | 4,0 |
Форми навчання, для яких викладається дисципліна | денна/заочна/дистанційна |
Результатинавчання
Студент, який успішно завершив вивчення дисципліни, повинен: уміти передавати зміст прочитаного матеріалу іноземною мовою; вільно робити усні та письмові повідомлення, що дало б змогу брати участь у наукових конференціях; вільно вести розмову з навчальних, наукових та фахових тем; розуміти і передавати змісти наукових текстів після аудіювання та перегляду відеофільмів, володіти навичками професійної англійської мови;.
Зміст навчальної дисципліни. Фонетичні норми іноземної мови. Активна і пасивна граматика. Читання, аудіювання, усне та письмове спілкування з наукової та професійної тематики. Навчальні розмовні теми. Переклад, анотування та реферування фахових іноземних текстів. Ділова усна комунікація, ділове листування, складання резюме.
Пререквізити: вихідна.
Кореквізити: переддипломна практика
Запланована навчальна діяльність: практичні заняття – 34 год., самостійна робота – 86 год.; разом –120 год.
Форми (методи) навчання: словесні (розповідь, бесіда, пояснення); практичні (дискусії, навчальні ігри, casestudy (метод практичних ситуацій)); наочні (ілюстрування навчального матеріалу, показ слайдів)
Форми оцінювання результатів навчання: уснеопитування, письмовеопитування (тестування), самоконтроль
Форми оцінювання результатів навчання: залік – 1 семестр.
Навчальні ресурси:
English for Business Studies / A course for Business Studies and Economics students. – Student’s book // Published by Cambridge University Press, 1997.
Nick Briegerand Simon Sweeney The Language of Business English.- Workbook. – Published by Prentice Hall Europe, 1997.
Модульне середовище для навчання MOODLE. Доступ до ресурсу: https://msn.khnu.km.ua.
Модуль для дистанційного навчання. Доступ до ресурсу: http://dn.khnu.km.ua/dn/k_list.aspx?bk=Т.
Електронна бібліотека університету. Доступ до ресурсу: http://lib.khnu.km.ua/asp/php_f/p1age_lib.php.
Викладачі: кандидат психологічних наук, доцент Кравчина Т.В.
БІЗНЕС-ЕКОНОМІКА
Тип дисципліни | Обов’язкова |
Рівень вищої освіти | Другий (магістерський) |
Мова викладання | Українська |
Семестр | Перший |
Кількість встановлених кредитів ЄКТС | 5 |
Форми навчання, для яких викладається дисципліна | Денна/заочна/дистанційна |
Результати навчання. Студент, який успішно завершив вивчення дисципліни, повинен: уміти використовувати технології та інструментарій економічного управління підприємством; здійснювати фінансову діагностику підприємства; планувати капітальні інвестиції, розробляти бюджет інвестиційного проєкту; розробляти фінансову стратегію розвитку підприємства; розробляти бюджети на усіх рівнях управління суб’єктами економічної діяльності (в т.ч. фінансові та інвестиційні), обґрунтовувати їх; обирати ефективні методи управління економічною діяльністю, організовувати розробку та реалізацію соціально-економічних проєктів із врахуванням інформаційного, методичного, матеріального, фінансового та кадрового забезпечення; володіти сучасними методами побудови процесу управління змінами з урахуванням особливостей функціонування підприємств різних форм власності, які існують у динамічному невизначеному середовищі; розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку підприємства, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики; приймати ефективні рішення за невизначених умов і вимог, що потребують застосування нових підходів, досліджень та економіко-математичного моделювання та прогнозування; розробляти сценарії і стратегії розвитку підприємства.
Зміст навчальної дисципліни:. Системна характеристика економічного управління та бізнес-економіки на підприємстві. Технологія розв’язання завдань економічного управління та управління проєктами. Система бюджетного управління підприємством. Технологія формування операційних бюджетів, бюджету доходів і витрат. Інформаційне забезпечення бюджетного управління. Діагностика конкурентоспроможності підприємства, продукції та конкурентного середовища. Фінансова діагностика підприємства. Управління оборотним капіталом. Загальні підходи щодо планування та контролю проєктів. Планування ресурсів, витрат та проєктного бюджету. Контроль за виконанням проєкту. Управління ризиками в проєктах. Управління якістю проєктів. Стратегічне та оперативне управління фінансуванням діяльності підприємства. Управління розвитком підприємства і особливості процесів організаційних змін у сучасних умовах господарювання.
Пререквізити – вихідна.
Кореквізити – переддипломна практика, кваліфікаційна робота..
Запланована навчальна діяльність: лекції – 34 год., практичні заняття – 34 год., самостійна робота – 82 год. , разом 150 год.
Форми (методи) навчання: лекції (з використанням методів проблемного навчання і візуалізації); практичні заняття (з використанням методів логічного мислення та аналізу, графічні методи, моделювання ситуацій), самостійна робота (індивідуальні завдання).
Форми оцінювання результатів навчання: усне опитування, письмове опитування (тестування), презентація результатів виконання індивідуальних завдань; самоконтроль.
Вид семестрового контролю: іспит.
Навчальні ресурси:
Грибик І.І. Управління змінами / І.І. Грибик, Й.С. Ситник, Н.В. Смолінська. – Львів: Вид. Нац. ун-ту «Львівська політехніка», 2008. – 180с.
Економічне управління підприємством: навч. посібник / [А.М. Колосов, О.В. Коваленко, С.К. Кучеренко, В.Г. Бикова]; за заг. ред. А.М. Колосова – Старобільськ: Вид-во держ. закл. «Луган. Нац. Ун-т імені Тараса Шевченка», 2015. – 352 с.
Економічне управління підприємством: навч. посібник / [Н.М. Євдокимова, Л.П. Батенко, В.А. Верба та ін.]; за заг. ред. Н.М. Євдокимової; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, ДВНЗ «Київський нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана». – К.: КНЕУ, 2011. – 327 с.
Косянчук Т.Ф Економічна діагностика: навч. посіб. / Т.Ф. Косянчук, В.В. Лук’янова, Н.І. Майорова, В.В. Швид. / За заг. ред. Т.Ф. Косянчук. – Львів: Новий світ – 2000, 2007. – 452 с.
Модульне середовище для навчання. Доступ до ресурсу: https://msn.khnu.km.ua/course/view.php?id=5373
Модуль для дистанційного навчання. Доступ до ресурсу: http://dn.khnu.km.ua/dn/k_default.aspx?M=k1309&lng=1
Електронна бібліотека університету. Доступ до ресурсу: http://lib.khnu.km.ua/asp/php_f/p1age_lib.php.
Викладач: доктор економічних наук, професор Лукьянова В.В.
КОРПОРАТИВНІ ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ
Тип дисципліни | Обов’язкова | ||||||||||
Рівень вищої освіти | Другий (магістерський) | ||||||||||
Мова викладання | Українська | ||||||||||
Семестр | Перший | ||||||||||
Кількість встановлених кредитів ЄКТС | 5 | ||||||||||
Форми навчання, для яких викладається дисципліна | Денна/заочна/дистанційна |
Результати навчання
Студент, який успішно завершив вивчення дисципліни, повинен: вміло використовувати понятійний апарат з фаху; формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем; збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних економічних завдань; застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами; організовувати розробку та реалізацію соціально-економічних проєктів із врахуванням інформаційного, методичного, матеріального, фінансового та кадрового забезпечення засобами корпоративних інформаційних систем; розробляти структуру корпоративної інформаційної системи, відбирати необхідні програмні та технічні засоби її реалізації та здійснювати підтримку функціонування.
Зміст навчальної дисципліни. Стан і перспективи розвитку інформаційних систем керування бізнесом. Архітектура корпоративних інформаційних систем (КІС). Базисна технологія корпоративних інформаційних систем. Базисна технологія корпоративних інформаційних систем: мережі та сховища даних. Організація обліку та звітності в корпоративних інформаційних системах. Управління матеріальними потоками корпорації. Системи класу MRP та MRPII. Системи планування ресурсів підприємства (ERP). Системи планування ресурсів підприємства, синхронізованого зі споживачами (CSRP). Розвинуті системи планування (APS) та тенденції
Запланована навчальна діяльність: лекції – 17 год., лабораторні заняття – 34 год., самостійна робота – 99 год., разом – 150 год.
Форми (методи) навчання: лекції (з використанням методів проблемного навчання і візуалізації); лабораторні заняття (з використанням методів комп’ютерного проектування), самостійна робота (індивідуальні завдання).
Форми оцінювання результатів навчання: іспит – 1 семестр.
Навчальні ресурси:
Інформаційні системи і технології в економіці: Навчальний посібник/ В.С.Пономаренко, Р.К.Бутова, І.В.Журавльова, Г.Н.Назарова; За ред. Пономаренко B.C.- К.: Академія, 2002.- 544с.- (Альма-матер)
Основи інформаційних систем: Навчальний посібник/ В.Ф.Ситник, Т.А.Писаревська, Н.В.Єрьоміна, О.С.Краєва.- 2-ге вид., перероб. і доп.- К.: КНЕУ, 2001.- 420с
Гужва В.М. Інформаційні системи в міжнародному бізнесі: Навчальний посібник/ В.М.Гужва, А.ГЛостєвой.- К.: КНЕУ, 2002.- 458с
Модульне середовище для навчання MOODLE. Доступ до ресурсу: https://msn.khnu.km.ua.
Модуль для дистанційного навчання. Доступ до ресурсу: http://dn.khnu.km.ua/dn/k_list.aspx?bk=Т.
Електронна бібліотека університету. Доступ до ресурсу: http://lib.khnu.km.ua/asp/php_f/p1age_lib.php.
Викладач: кандидат економічних наук, доцент Більовський К.Е.
МОДЕЛЮВАННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ДИНАМІКИ
Тип дисципліни | Обов’язкова |
Рівень вищої освіти | Другий (магістерський) |
Мова викладання | Українська |
Семестр | Перший |
Кількість встановлених кредитів ЄКТС | 5,0 |
Форми навчання, для яких викладається дисципліна | Денна, заочна, дистанційна |
Результати навчання. Студент, який успішно завершив вивчення дисципліни, повинен: формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем, що виникають у складних економічних системах; розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності; обирати ефективні методи управління економічною діяльністю, обґрунтовувати пропоновані рішення на основі релевантних даних та наукових і прикладних досліджень; визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів; розробляти і застосовувати моделі економічної динаміки для дослідження та прогнозування розвитку соціально-економічних процесів і систем.
Зміст навчальної дисципліни. Принципи моделювання економічних процесів. Якісні методи аналізу соціально-економічних систем і процесів. Синергетичний підхід до моделювання та аналізу економічних процесів. Рівновага та стійкість динамічних систем. Нестійкість та нелінійність динамічних систем. Лінійні динамічні моделі економіки. Нелінійні динамічні моделі економіки. Моделі економічних змін. Стохастичні моделі економічної динаміки.
Пререквізити: вихідна.
Кореквізити: моделювання фінансових ринків, кваліфікаційна робота (дипломна робота)
Запланована навчальна діяльність: лекції – 17 год., практичні заняття – 34 год., самостійна робота – 99 год., разом – 150 год.
Форми (методи) навчання: лекції (з використанням методів проблемного навчання і візуалізації); практичні заняття (з використанням методів проблемного навчання, комп’ютерного моделювання, практикумів), самостійна робота (опрацювання лекційного матеріалу, підготовка до практичних занять, контрольних робіт та тестування).
Форми оцінювання результатів навчання: усне опитування (на практичних заняттях), письмове опитування (написання контрольних робіт), комп‘ютерне тестування.
Вид семестрового контролю: іспит – у першому семестрі.
Навчальні ресурси:
1. Бродський Ю. Б., Молодецька К. В. Моделювання економічної динаміки: підручник. Житомир: ЖНАЕУ, 2016. – 132 с.
2. Григорків В. С, Ярошенко О. І. Дискретні моделі економічної динаміки: навчальний посібник. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2014. – 96 с.
3. Григорків В. С.,Григорків М. В., Скращук Л. В. Диференціальні моделі економічної динаміки: основи теорії та приклади: навчальний посібник Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2015. – 214 с. 4.
4. Клебанова Т. C., Дубровина H. A., Полякова О. Ю. и др. Моделирование экономической динамики. Учебное пособие. – X.: Издательский дом «ИНЖЭК», 2011.- 244 с.
5. Кочура Є. В. Моделювання макроекономічної динаміки. – К: ЦНЛ, 2013 – 236 с.
6. Моделювання економічної динаміки: методичні вказівки до практичних занять та матеріали контрольної роботи для студентів спеціальності «Економічна кібернетика»/ О.В. Манталюк. – Хмельницький: ХНУ, 2013. – 88 с.
7. Модуль для дистанційного навчання у середовищі MOODLE. Код доступу: https://msn.khnu.km.ua/course/view.php?id=924
8. Модуль для дистанційного навчання. Доступ до ресурсу: http://dn.khnu.km.ua/dn/k_list.aspx?bk=Т.
Викладачі: кандидат економічних наук, доцент Манталюк О.В.
МАТЕМАТИЧНІ МОДЕЛІ РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ
Тип дисципліни | Обов’язкова |
Рівень вищої освіти | Другий (магістерський) |
Мова навчання | Українська |
Семестр | Перший |
Кількість встановлених кредитів ЄКТС | 5,0 |
Форми навчання, для яких читається дисципліна | Денна/ заочна/ дистанційна |
Результати навчання. Студент, який успішно завершив вивчення дисципліни, має: формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем; приймати ефективні рішення за невизначених умов і вимог, що потребують застосування нових підходів, методів та інструментарію соціально-економічних досліджень; визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів; обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики; оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень; розробляти сценарії і стратегії розвитку соціально-економічних систем.
Зміст навчальної дисципліни: Сутність ринкової економіки та її основні елементи. Трансформаційні процеси і концепції стратегії економічного розвитку. Еволюційна модель економічних змін. Стратегії макроекономічного розвитку та їх моделювання. Економетричний аналіз сподівань. Синтез адаптивного управління ринковою економікою. Адаптивна система управління підприємством. Моделі реагування підприємства на зміну кон’юнктури ринку. Математичні моделі антикризового індикативного планування на базі методу аналізу ієрархій. Адаптивні моделі у керуванні інвестиціями.
Пререквізити – вихідна.
Кореквізити – моделювання фінансових ринків, переддипломна практика, виконання кваліфікаційної (дипломної) роботи.
Запланована навчальна діяльність: лекцій 17 год., лабораторних занять 34 год., самостійної роботи 99 год.; разом 150 год.
Форми (методи) навчання: лекції (з використанням методів проблемного навчання і візуалізації); лабораторні заняття (з використанням методів комп’ютерного моделювання, практикумів), самостійна робота (індивідуальні завдання, реферат).
Форми оцінювання результатів навчання: захист лабораторних робіт; портфоліо лабораторних робіт; презентація результатів виконання індивідуальних завдань; письмове опитування (тестування), захист реферату.
Вид семестрового контролю: іспит, 1 семестр.
Рекомендована література:
1. Клебанова Т. С. Математичні методи і моделі ринкової економіки : навч. посібн. / Т. С. Клебанова, М. О. Кизим, О. І. Черняк та ін. – Х. : ВД “ІНЖЕК”, 2009.– 456 с
2. Математические модели трансформационной экономики: Учебное пособие / Клебанова Т.С., Раевнева Е.В., Стрижиченко К. А., Гурьянова Л. С., Дубровина Н.А., – 2-е изд., стереотип. – Х.:ИД «ИНЖЭК», 2006.- 280 с. Русск.яз. ISBN 966-392-055-6
3. Кігель В. Р. Математичні методи ринкової економіки : навч. посібн. для вищ. навч. закл. / В. Р. Кігель. – К. : Кондор, 2003. – 159 с.
4. Модульне середовище для навчання MOODLE. Доступ до ресурсу: https://msn.khnu.km.ua/course/view.php?id=5090
5. Модуль для дистанційного навчання. Доступ до ресурсу: https://de.khnu.km.ua/k_default.aspx?M=k0498&lng=1
6. Електронна бібліотека університету. Доступ до ресурсу: http://lib.khnu.km.ua/asp/php_f/p1age_lib.php
Викладачі: кандидат економічних наук, доцент Овчиннікова О.Р.
МОДЕЛЮВАННЯ ФІНАНСОВИХ РИНКІВ
Тип дисципліни | обов’язкова |
Рівень вищої освіти | другий (магістерський) |
Мова викладання | українська |
Семестр | другий |
Кількість встановлених кредитів ЄКТС | 6 |
Форми навчання, для яких викладається дисципліна | Денна/заочна/дистанційна |
Результати навчання. Студент, який успішно завершив вивчення дисципліни, повинен: уміти розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку фінансових ринків; розробляти ситуаційні моделі та систему комплексних дій щодо управління поведінкою агентів на фінансових ринках з урахуванням їх цілей, очікуваних соціально-економічних наслідків, ризиків, законодавчих, ресурсних та інших обмежень; обирати ефективні методи управління діяльністю на фінансових ринках, обґрунтовувати пропоновані рішення на основі релевантних даних та наукових і прикладних досліджень; визначати та критично оцінювати стан та тенденції розвитку фінансових ринків на основі економіко-математичного моделювання; обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного поведінки на фінансових ринках , враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики.
Зміст навчальної дисципліни. Фінансовий ринок його функції та складові. Основні функції фінансового ринку. Структура фінансового ринку. Мікроекономічний аналіз фінансових ринків. Теорія випадкових процесів та гіпотеза інформаційної ефективності фінансових ринків. Теорія рефлективності. Чинники інформаційної ефективності фінансових ринків. Моделі фінансового ринку, характерні риси та перспективи розвитку. Моделювання основних складових фінансового ринку. Моделювання взаємозв’язків процесів відновлення виробничого капіталу та функціонування фінансових ринків. Аналіз і моделювання фінансових ризиків.
Пререквізити: бізнес-економіка, математичні моделі ринкової економіки
Кореквізити: переддипломна практика, кваліфікаційна робота (дипломна робота)
Запланована навчальна діяльність: лекції – 18 год., лабораторні роботи – 36 год., самостійна робота – 84 год., разом – 180 год.
Форми (методи) навчання: словесні (розповідь, пояснення, бесіда), практичні (рішення задач, розгляд ситуацій, дискусія), наочні методи (слайди).
Форми оцінювання результатів навчання: усне опитування, тестування, захист лабораторних робіт, захист курсової роботи.
Вид семестрового контролю іспит – 2 семестр.
Навчальні ресурси.
Вітлінський В. В. Моделювання економіки: Навч. посібник. – К.: КНЕУ, 2003. – 408 с.
Кігель В. Р. Методи і моделі підтримки прийняття рішень у ринковій економіці / В. Р. Кігель. – К. : ЦУЛ, 2003. – 202 с.
Конюховский П. В. Микроэкономическое моделирование банковской деятельности / П. В. Конюховский. – СПб. : Питер, 2001. – 224 с.
Підхомний О.М. Управління інвестиційними процесами на фінансових ринках: Навч.посібник. / О М Підхомний. — К.: Кондор, 2003.
Модульне середовище для навчання MOODLE. Доступ до ресурсу: https://msn.khnu.km.ua.
Модуль для дистанційного навчання. Доступ до ресурсу: http://dn.khnu.km.ua/.
Електронна бібліотека університету. Доступ до ресурсу: http://lib.khnu.km.ua/asp/php_f/p1age_lib.php.
Викладач: кандидат економічних наук, доцент Дупляк О.М.
ПЕРЕДДИПЛОМНА ПРАКТИКА
Тип дисципліни | Обов’язкова |
Рівень вищої освіти | Другий (магістерський) |
Мова навчання | Українська |
Семестр | Третій |
Кількість встановлених кредитів ЄКТС | 15,0 |
Форми навчання, для яких читається дисципліна | Денна/ заочна/ дистанційна |
Результати навчання. Студент, який успішно завершив переддипломну практику, має: дотримуватися принципів академічної доброчесності; оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді; збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних економічних завдань; застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами; визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів; оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень.
Зміст навчальної дисципліни: Обґрунтування актуальності теми дослідження, мети проходження практики, завдання, предмет і об’єкт дослідження. Загальна характеристика підприємства (регіону) та основних напрямків його діяльності (галузей). Техніко-економічний аналіз діяльності підприємства (регіону). Обгрунтування проблеми та шляхів її вирішення.
Пререквізити – методологія і організація наукових досліджень; бізнес-економіка; Математичні моделі ринкової економіки; моделювання фінансових ринків.
Кореквізити – кваліфікаційна робота (дипломна робота).
Запланована навчальна діяльність: самостійної роботи 450 год.; разом 450 год.
Форми (методи) навчання: самостійна робота (збір і аналіз необхідних даних, написання звіту).
Форми оцінювання результатів навчання: захист звіту з практики.
Вид семестрового контролю: диференційований залік (3 семестр).
Рекомендована література:
1. Калініченко О. В. Економіка підприємства. Практикум : [навчальний посібник] / О. В. Калініченко, О. Д. Плотник. – К. : Кондор, 2012. – 600 с.
2. . Статистична інформація про економічну діяльність підприємств. Державна служба статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua/
3. Кігель В. Р. Математичні методи ринкової економіки : навч. посібн. для вищ. навч. закл. / В. Р. Кігель. – К. : Кондор, 2003. – 159 с.
4. Модульне середовище для навчання MOODLE. Доступ до ресурсу: https://msn.khnu.km.ua/course/view.php?id=2598
5. Модуль для дистанційного навчання. Доступ до ресурсу: https://de.khnu.km.ua/k_default.aspx?M=k0483&lng=1
6. Електронна бібліотека університету. Доступ до ресурсу: http://lib.khnu.km.ua/asp/php_f/p1age_lib.php
Викладачі: кандидат економічних наук, доцент Овчиннікова О. Р.
Можливо, подання даного документу у форматі .PDF видасться вам більш зручним.
І тут розпочну тираду зауваженням про те, що висловлюю лише свою приватну думку. Як на мене, серед головного, що повинен уміти магістр, має бути (зараз скажу пишномовно) “коммунікувати на міжнародному рівні”. Тому іноземна мова має бути, якщо не “намба ван”, то принаймні “намба туво”))) А якщо серйозно, то я — за збільшення годин. Або (навіть вимовити страшно) за викладання однієї або кількох дисциплін іноземною мовою.
Що ще б хотілося тут побачити? Деталізації розділу “вибіркові дисципліни”. Серед них, як на мене, потрібно було б магістрам дати можливість вибирати:
• системний аналіз;
• основи інтелектуальної власності/авторського права;
• безпеку інформації;
• методологію моделювання бізнес-процесів (куди включити нотації EPC, IDEF0‚ IDEF1X, BPMN);
• основи проектування людино-машинних інтерфейсів;
• сучасні веб-технології (для прикладу, SOAP, ASP.NET);
• управлінський облік;
• мо’ ще що…
Шановний Володимире Георгійовичу, дякую за відгук, ці пропозиції будуть обговорені на засіданні кафедри.
Але перед цим хотів би, як один з розробників ОП), зробити декілька ремарок.
1. Абсолютно не принижуючи ролі іноземної мови в підготовці сучасного фахівця, у тому числі для виконання функцій комунікації на міжнародному рівні, зауважу, що при вступі на ОП за другим (магістерським) рівнем вищої освіти всі здобувачі здають обов’язковий ЄВІ з іноземної мови, який має засвідчити певний (і на мій погляд, досить високий) рівень володіння нею. При розробці ОП ми вважали, що запланованого обсягу на цю ОК достатньо для досягнення визначеного в ОП результату навчання.
2. Деталізація вибіркових компонент представлена на веб-сторінці університету. І студенти дійсно мають можливість вибору зазначених Вами компонент (і навіть набагато більше).
Програма дозволяє отримати високий рівень знань для майбутнього працевлаштування. Вважаю доцільним в курсі “Корпоративні інформаційні системи” більше уваги приділити вивченню роботи з конкретними системами, наприклад,
“1С Підприємство”