Вплив COVID-19 на майбутнє бізнесу

Пандемія та карантин — безпрецедентні для сьогодення явища — усього за декілька тижнів змінили світову економіку та майже кожну сторону суспільно-політичного життя. Проте, незважаючи на глибоке ураження пандемією багатьох галузей, чимала їх кількість зазнає підйому і відчуває зростання попиту.

Здійснивши цільовий пошук і проаналізувавши інформацію, що в Інтернеті знаходиться у відкритому доступі, ми сформували тридцять своєрідних кластерів, де відбувається підйом, спостерігаються підвищений інтерес та інвестиційна привабливість. Одразу зауважимо: деякі з них до економіки мають опосередковане відношення. А от 13 безпосередньо відносяться до кібернетичної царини, а в 17-ти кібернетики можуть докласти свої знання і вміння задля підвищення результативності позитивних зрушень.

Пропонуємо відвідувачам сайту кафедри, що готує фахівців з економічної кібернетики, ознайомитися з результатами цього невеличкого дослідження. Щиро сподіваємось, що вони викличуть роздуми стосовно наслідків коронавірусної інфекції та спонукатимуть до проведення досліджень у цій предметній області.


1 Очищення повітря

Вірус COVID-19 не є мікрочастинкою, яка переноситься повітрям. Але він може разом з повітрям переноситися на найдрібніших крапельках вологи і порошинках. Чинити перепони найдрібнішому туману і тим самим заважати розповсюдженню інфекції здатні якісні фільтрувальні елементи.

Остання обставина спричинила сплеск інтересу до очищувачів повітря, HEPA- фільтрів та інших систем забезпечення якості повітря. Серед інших, компанія Gain City, яка торгує електронікою, заявила, що останні місяці відзначилися десятикратним зростанням рівня продажів їхнього фільтруючого обладнання у порівнянні з минулим роком.

Навіть коли деякі медичні працівники ставлять під сумнів ефективність приладів і техніки, що фільтрує повітря, а скептики відверто ігнорують маски та респіратори, притомні споживачі розуміють роль очищення повітряного середовища, з яким людський організм контактує щомиті. Якраз їхній тверезий погляд на речі сприяв підвищенню попиту та прояву пов’язаних із цим позитивних наслідків.

2 Біологічний захист

Біологічні агенти накшалт патогенів та різноманітні методи можуть приносити як користь, так і шкоду. Дію на людський організм перших та ефективність терапевтичного ефекту других досліджують у спеціальних лабораторіях і медичних установах. У період пандемій в найскорішому отриманні результатів їхньої роботи — вакцин, сивороток, прийомів лікування — зацікавлені і окремі хворі, і суспільство. Їх потребують галузі та економіки цілих країн і континентів. Тому потреба в розвідці у біобезпеці, біовиробництві і врегулюванні кризових явищ породжують піднесення біозахисту.

3 Біометрика*

Розпізнавання образів — властивість, яка притаманна штучному інтелекту. Програмне забезпечення таких ІТ-компаній, як Dermalog в Німеччині, Telpo в Китаї та ін., дозволяє розпізнавати обличчя і дистанційно визначати температуру тіла. Воно виступає в якості засобу санітарно-гігієнічної і безконтактної ідентифікації і безпечної альтернативи сканерам відбитків пальців.

У період дії карантинних обмежень і браку сил для всеохоплюючого температурного скринінгу та ідентифікації згадане обладнання набуває неабиякого попиту, а компанії-виробники — економічного піднесення і розквіту. Рівень інвестицій у дану галузь зростає і через потребу у вирішенні нових, нетипових завдань. Ми маємо на увазі розпізнавання облич, коли люди змушені носити захисні маски.

4 Безконтактні платежі*

Експертами встановлено, що віруси COVID-19 зберігають життєздатність і патогенні властивості протягом трьох днів після попадання на поверхню. Якщо така поверхня є поручнем у громадському транспорті, дверною ручкою, вимикачем електричного освітлення, кнопкою ліфта, грошима тощо, то її протягом дня можуть торкатися тисячі рук.

З цієї причини установи встановлюють автоматичні двері, торгівля і сфера послуг для розрахунків застосовують пластикові, а уряди збільшують ліміти безконтактних платежів. Ці заходи супроводжуються збільшенням частки цифрових платежів та зростанням безпеки. В остаточному підсумку зростають прибутки виробників карток, електронних терміналів, портативних касових апаратів.

5 Кібербезпека*

Віддалений банкінг, фінансові транзакції, робота й навчання з використанням електронних гаджетів обумовлюють надзвичайно широку за масштабами і нагальну за термінами потребу в безпеці. Пандемія та кризові явища, які її супроводжують, загострюють проблему, створюючи додаткові ризики. А це у свою чергу викликає попит на кібернетичну безпеку.

До прикладу, нещодавно Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) винесла спеціальне застереження щодо кіберзлочинців, які спеціалізуються на крадіжках грошей і (або) конфіденційної інформації. Тому управління персональною ідентичністю; програмне забезпечення на зразок VPN, VOIP; брандмауери; Unified endpoint management та інші заходи безпеки в Інтернеті будуть життєво важливими в найближчі місяці. За прогнозами, ця тенденція зберігатиметься і надалі — допоки існуватимуть ризики інших інфекцій.

6 Виробництво миючих засобів

Як відомо, очищення та дезінфекція є життєво важливими для запобігання поширенню інфекційних хвороб. Тому миючі засоби та інші очищувачі в період пандемії розкуповуються і щезають з прилавків крамниць у першу чергу.

Повсюди спостерігається бум продажів мила, шампунів, дезинфекційних рідин і дезінфекторів. Наприклад, в Італії разом із загостренням епідемічної ситуації і з початком карантинних обмежень в березні 2020 року попит на миючі засоби зріс більше, ніж на 200%. Для його задоволення виробники повинні були збільшити (і дійсно збільшили) виробництво. У підсумку — дворазове зростання прибутків у галузі під час дії COVID-19.

7 Виробництво засобів діагностики і діагностування*

Шалені темпи розповсюдження нової хвороби призвело до браку тестів на зараження COVID-19. Так званих “швидких” і “точних” засобів не вистачало ніде. Задля задоволення попиту вкрай необхідним стало створення і виробництво нових ефективних тестів.

Крім сказаного, зріс попит і на послуги тих, хто здійснює діагностування. Тому компанії, які займаються діагностикою, мікробіологією, біотехнологією та скринінгами, через постійну потребу в послугах отримали відчутний поштовх у плані розвитку щонайменше на наступні півроку.

8 Електронна комерція*

Як показує досвід, під час кризи багато споживачів “перекочували” зі звичайних крамниць і супермаркетів до інтернет-магазинів. Тим самим було відкрито нові можливості і перспективи розвитку комерційного сегменту всесвітніх Тенет.

Настала ера розквіту для інтернет-магазинів, маркетів та інших продавців ТНС (товарів народного споживання). А вони, у свою чергу, потребуватимуть стійкого до зламу і надійного програмного забезпечення в галузях:

  1. управління ідентичністю;
  2. контролю за дотриманням заходів з кібербезпеки;
  3. запобігання розповсюдженню шкідливих програм і комп’ютерних вірусів.

Зростатиме також роль соціальних і електронних засобів масової інформації для реклами й маркетингу. У той же час працівники складів і служб доставки будуть піддаватися більшому ризику зараження. Це — одна з причин того, що Amazon збільшує погодинну оплату праці та оплату понаднормових витрат для працівників у своїй мережі виконання.

9 Електронний спорт*

Щоб заповнити порожнечу, яка із запровадженням карантину від COVID-19 утворилась у “канонічному” спорті, все більше й більше людей звертаються до змагальних комп’ютерних іграшок. Змагання з електронного спорту зазвичай містять популярні франшизи. Це — League of Legends, Overwatch, Dota та багато інших.

Але і традиційні спортивні організації та інституції прагнуть скористатися новими можливостями спілкуватися з фанатами. Зокрема, нещодавно Формула-1 запустила серію Virtual Grand Prix, в якій фани цього виду спортивних звитяг побачать сучасних водіїв F1, які змагаються разом зі знаменитостями та геймерами в офіційній відео-грі F1.

Крім “Формули” у перегонах, 128-командний турнір було оголошено у футболі. Це — FIFA 20 “Ultimate Quaren-Team Cup”. На цих нереальних змаганнях такі команди, як AS Roma, Benfica та West Ham змагатимуться на віртуальному полі. Неважко здогадатися, що усе наведене сприяло багаторазовому підвищенню дохідності ігрової галузі.

10 Вогнепальна зброя

У важкі й непевні, у тому числі й під час карантину від коронавірусної інфекції, охоронні компанії, поліція, військові та навіть приватні особи відчувають потребу у додатковому захисті. Більшість із них пов’язують власну безпеку з вогнепальною зброєю, боєприпасами до неї та із засобами безпеки усіх видів.

Зростання попиту на ринку вогнепальної зброї відмічається багатьма аналітиками. Зокрема, не останній на ринку роздрібний інтернет-торговець ammo.com лише у лютому відзначив зростання продажів на 200%. Не дивно, що виробники зброї, намагаючись задовольнити попит, отримують бонуси у вигляді додаткових прибутків та можливості розвинути бізнес.

11 Доставка їжі

Після того, як у світі почались масово закриватися ресторани, а попит на ресторанну їжу не впав, зросла роль доставки продуктів додому. Остання особливо актуальною стала для людей, які перебувають на самоізоляції і не мають інших контактів із зовнішнім світом (практикують соціальне дистанціювання).

Служби доставки зі світовими іменами — такі, як Deliveroo, Postal та UberEats — усі відчули підвищений попит на свої послуги та вжили відповідних заходів. Серед них — пропозиції безконтактної доставки для захисту як клієнтів, так і водіїв доставки.

Згадана тенденція до безконтактної доставки створила унікальну можливість для компаній-постачальників і ресторанного бізнесу перевірити власні технології. Зокрема, компанія Neolix Technologies нещодавно заявила, що для корпоративних потреб зібрала майже 28,7 інвестиційних мільйонів доларів на масову закупівлю автомобілів.

12 Санітайзер для рук

Коронавірусна криза створила раптовий попит на дезінфікуючі засоби. Серед споживачів — підприємства, лікарень та приватні особи. Нестача призвела до того, що багато підприємств швидко перевели свою діяльність на задоволення так званого ажіотажного попиту.

Зокрема, в Ірландії усього за кілька тижнів цілий ряд спиртзаводів перейшов на виробництво дезінфікуючого засобу. Його продукція розходилась, мов гарячі пиріжки серед білого дня. В результаті доволі специфічне виробництво змогло суттєво поправити стан своїх фінансових справ.

13 Виробництво товарів для дому та саду

Карантин вивільнив багато часу на справи, до яких за інших обставин просто не доходили руки. Люди заходилися впорядковувати власні присадибні ділянки, територію біля будинків. Для прибирання патіо, влаштування клумб, обрізання дерев і кущів, наведення порядку на грядках і городах знадобилась безліч інструментів.

У магазинах господарського обладнання і будівельних супермаркетах розпочався бум продаж. Сьогодні там спостерігається небачений попит на інструменти, інвентар і спеціальне обладнання для догляду за територією і впорядкування зелених насаджень. Використання споживачами в самоізоляції часу для завершення проектів з благоустрою будинку спричинило небувалий підйом прибутків виробників і продавців товарів для саду й городу.

14 Домашній фітнес

В умовах, коло коронавірус порозганяв усіх по помешканням, а більшість тренажерних залів закрилось, споживачі почали звертатися до домашнього спорядження. Миттєво зріс попит на шведські стінки, мати, гантелі, хулахупи. Люди кинулися розкуповувати велосипеди для тренувань, персональні тренажери для фітнесу, ваги й інші прилади, щоб слідкувати за власними фізичними кондиціями та підтримувати їх на бажаному рівні.

Особисті тренери почали пропонувати курси з електронного фітнесу. Інтернет-магазини розпродали увесь запас тренажерів і звернулись до виробників по нові. Виробники розгорнули додаткові потужності щодо їхнього виробництва. У підсумку галузь виграла.

15 Світлодіоди*

Занепокоєння щодо поширення коронавірусу спричинило посилення інтересу покупців до ультрафіолетової світлодіодної технології. Вона енергоефективна, має привабливий дизайн, займає мало місця і виконує корисні функції. Використовується для знищення мікробів грипу, стерилізації поверхонь, підтримки стерильності поверхонь. У результаті сплеску попиту на LED-прилади, що працюють в ультрафіолетовому діапазоні, їхні виробники отримали чималий гешефт.

16 Логістика*

Пандемія спричинила масові зриви у світовій доставці вантажів. Портам стало потрібно ретельніше перевіряти вхідні товари і убезпечувати їхнє перебування на тимчасових складах і перевалках. Це призвело до відчутних затримок.

Дерев’яні піддони з Китаю перестали використовувати повторно. Боячись заразитися, їх почали знищувати (спалювати), створюючи раптовий попит на цей ресурс.

Інша сторона питання торкнулась роздрібних інтернет-торговців, які доставляють товари безпосередньо до клієнтів. З’ясувалось, що логістичні підприємства, виконавчі центри і служби доставки повинні були розширити свою інфраструктуру для вантажоперевезень, складування, доставки посилок. При цьому зросло навантаження на складських працівників. Вони повинні залишатися на роботі, більше і важче працювати. В результаті Amazon заявила, що додатково наймає 100 000 нових робітників, аби збільшити свої операції з доставки. Не дивлячись на такі екстренні заходи, доставка багатьох замовлень відкладатиметься до кращих часів.

17 Соціальні засоби комунікації*

На карантині загострилась проблема браку спілкування. Для подолання дефіциту комунікацій усе більше число людей залучаються до соціальних мереж (СМ). Серед найпопулярніших — Twitter, Facebook та Instagram. Вони використовуються, щоб підтримувати контакти з друзями та родиною. Особливого значення спілкування у СМ набуло для тих, хто перебуває в самоізоляції.

Інший популярний додаток TikTok “як знайшовся” для тих, хто обмінюється відео. Його широко почали застосовувати для обміну досвідом, розваг один одного, навіть заробітку на відеоконтенті. Так Covid19 вплинув і на особисте життя, і на рівень доходів окремих груп людей, і на прибутковість компаній-розробників і володарів СМ.

18 Ліки без рецепта

У пандемічний період, коли інфекційні лікарні і реанімаційні відділення переповнені важкими пацієнтами, а на домашніх ліжках опинилися мільйони хворих з легкими випадками, для останніх набуває життєво важливого значення продаж ліків без рецептів. Ми маємо на увазі, перш за все, парацетамол, анальгетики і жаропонижаючі засоби, які довели дієвість у лікуванні некритичних форм COVID-19.

В цей час аптекам та спеціалізованим роздрібним торговцям доводиться постійно зберігати на складах певний запас згаданих препаратів. Крім того, під час пандемії нікуди не діваються інші проблеми зі здоров’ям. Люди продовжують хворіти на “звичайні” захворювання і боротися зі звичними болячками, для лікування яких потрібні ті ж самі лікарські препарати, що й для терапії “ковідів”. Зростання попиту на ліки, що видаються без рецепту, — рушій економічного зростання цієї галузі.

19 Упакована їжа

Готуючись до — як мінімум двох! — тижнів ізоляції, багато хто з нас вдосталь запасається фасованими продуктами — макаронами, локшиною, сіллю, соняшниковою олією, чаєм, кавою тощо. У цей час виробники розфасованої їжі збільшують власне виробництво.

Найбільша американська незалежна компанія Nielsen, яка проводить маркетингові заміри в індустрії товарів щоденного споживання і досліджує споживчі смаки, повідомила цікавий факт. Виявляється, продажі “комфортної їжі” зросли в середньому на 20-25%.

20 Фармацевтичне виробництво

Сьогодні фармкомпанії по всьому світу намагаються не просто знайти вакцину проти COVID-19. Вони прагнуть синтезувати і поставити ліки, які б лікували симптоми.

Піонер у промисловому виробництві інсуліна американська компанія Eli Lily, американська біотехнологічна Moderna, що виробляє ліки на основі РНК-мессенджера, та біофармацевтична Gilead Sciences помітили, що їхні прибутки збільшилися. Це відбулось, як тільки вони почали працювати над вилікуванням пандемії.

21 Засоби індивідуального захисту

За оцінками Всесвітньої організації охорони здоров’я, людство під час кризи, викликаної коронавірусною інфекцією, щомісячно потребуватиме близько 90 мільйонів медичних масок. Проте насправді багато країн стикаються з серйозною нестачею цих нехитрих атрибутів.

Попри обіцянки збільшити виробництво засобів індивідуального захисту щонайменше на 40% для задоволення нового попиту, дефіцит не стає меншим. Світові виробники не встигають виробляти стільки рукавичок, костюмів та інших засобів охорони здоров’я, скільки потребують медики і пересічні громадяни. За різними оцінками, дана тенденція збережеться щонайменше півроку.

22 Дистанційне навчання*

Щоб уникнути людських скупчень і натовпів, в яких можна легко заразитися і поширити хворобу, загальноосвітні школи, середньо-технічні і вищі навчальні заклади всіх рівнів — як для дітей, так і для дорослих — переходять на онлайн-модель. Учителі і проводять уроки по телебаченню, викладачі ЗВО читають лекції у відеоконференціях. Підготовка фахівців і підвищення кваліфікації здійснюється на вебінарах.

Затягування ситуації на тривалий час загрожує реальним крахом більш дорогої моделі очного навчання у традиційних коледжах і університетах. Вже сьогодні інформаційний ринок широко відкритий для потокового відео, навчального програмного забезпечення, домашнього навчання, ігрового навчання та інших інновацій віддаленого навчання. Уже стає очевидним факт, що дистанційне навчання назавжди змінює структуру принаймні вищої освіти і вже забезпечило собі надійну перспективу.

23 Телегенез*

Під час кризи, яка загрожує завдати системі охорони здоров’я руйнівних наслідків, все більше споживачів шукає альтернативні форми діагностики і лікування. Хворі звертаються до Тенет у пошуках консультантів. Хапаються за перші-ліпші електронні та онлайн-засоби, щоб стежити за станом здоров’я та отримати рецепт лікування.

У хід ідуть телемоніторинг, програмні застосунки для здоров’я, різноманітне програмне забезпечення та веб-сервіси. Інтернет-консультанти з питань охорони здоров’я, як-от “Dialog”, повідомили про зростання інтересу клієнтів за останні два тижні. Це призвело до того, що кількість консультацій збільшилась майже вдвічі. А медичний додаток InkBlot, наприклад, зазнав співрозмірне збільшення попиту на 200%.

24 Теплові сканери*

Технологія сканування температури є життєво важливою для лікарень, міжнародних пунктів пропуску, установ і закладів, які відвідують тисячі клієнтів (відвідувачів). Теплові сканери (ТС) потрібні, щоб контролювати пандемію, характерними ознаками якої є висока температура і лихоманка.

ТС з точністю до десятих градуса дозволяють виміряти температуру і оцінити ймовірність зараження людини коронавірусною інфекцією. Це особливо важливо для забезпечення безпеку аеропорту при перетині пасажирами державного кордону.

Такі компанії, як Ramco, поєднують теплові датчики з розпізнаванням обличчя. Її обладнання виступає безконтактною альтернативою менш санітарним формам особистої ідентифікації.

25 Розробка вакцин

Через пандемію десятки компаній у всьому світі взяли участь у глобальній гонці з пошуку вакцини від COVID-19. До китайських фахівців долучились європейські, австралійські та американські. Робота кипить майже цілодобово і вже приносить обнадійливі результати.

Фармацевтичні компанії потребують оперативної інформації щодо вірусології, противірусних препаратів, видалення та інактивації вірусів, доставки та тестування ліків, а також ліцензування. Медичні працівники традиційно вимагають і продовжуватимуть вимагати інформацію про респіраторні захворювання та інфекції. Чиновники усіх рівнів потребуватимуть найкращої “внутрішньої” інформації, щойно вона стане доступною. Усе це гарантує затребуваність галузі і її розвиток.

26 Виробництво апаратів ШВЛ

Основним органом, який фактично знищується COVID-19, є легені. Тому вентилятори, спірометри, концентратори кисню та інші дихальні пристрої опинилися на гребені раптового попиту.

Такі виробники вентиляторів і автоматичного вентиляційного обладнання для легенів, як Airon, що у звичайних умовах продавали 50-100 апаратів штучної вентиляції легенів (ШВЛ) на місяць. Сьогодні вони отримують тисячі замовлень і не в змозі їх виконати.

 

27 Відеоконференція*

Під час настання пандемії COVID-19 багато комунікаційних компаній намагалися задовольнити вибухоподібний попит на різноманітні телекомунікаційні сеанси. Школи і вищі навчальні заклади, державні і наукові установи, промисловість і бізнес, масмедія і медицина — усім раптово знадобилися програмно-технічні засоби, що негайно і широкомасштабно створюють відеоконференції.

Нагальна потреба у відеоконференціях і вебінарах, послугах сертифікації, а також в обладнанні мобільних мереж, терміналах, програмному забезпеченні, VPN та інших заходах безпеки зумовили небачену раніше активність в царині комунікацій. Акції відеоконференц-компанії Zoom з початку спалаху вірусної інфекції в грудні зросли вдвічі. Тепер вона коштує більше, ніж Uber та Lyft разом узяті.

Така тенденція негайно була помічена Google й іншими світовими гігантами. Скориставшись ситуацією, вони запропонували ринку власні продукти, які успішно конкурують із zoom-відеоконференціями.

28 Відео на вимогу*

Мабуть, найбільш очевидним бенефіціаром нинішньої ситуації стали компанії для домашніх розваг. В якості прикладу можна навести американський розважальний Netflix, що спеціалізується на поставці відеофільмів, серіалів та потокових послугах.

Слід зауважити, що і сама компанія Netflix, і Youtube знизили якість зображення. Це було зроблено для того, щоб допомогти інтернет-провайдерам впоратися з шаленим і зростаючим попитом на пропускну здатність відеоканалів. Сьогодні вже стало зрозумілим, що компанії, які підписують в Інтернеті відео на замовлення, здійснюють прямі трансляції та надають споживачам інші подібні послуги, продовжуватимуть процвітати і в наступні місяці.

29 Віртуальна реальність*

В умовах обмеження пересування поза стінами власного житла люди повернулися в сторону так званої “віртуальної реальності”. Сьогодні практично у кожного вдома є комп’ютерна техніка, здатна з віисокою точністю у реальному часі відтворювати VR – віртуальну реальність.

Можливості, якими володіє ВР, в умовах карантину обернулись підвищеним інтересом до домашніх розваг усіх видів. Для творців віртуальних та доповнених систем реальності це надало неабияку можливість просувати свою продукцію і добре заробляти на тому.

30 Чат на робочому місці*

Для оперативного вирішення багатьох управлінських питань, проблем організації дистанційного навчання, консультування тощо затребуваними виявились засоби організації чатів. Софтверні гіганти, такі як Slack, Troop Messenger та Brosix, запропонували додаткові можливості швидкого і зручного способу спілкування з колегами.

У наш час для того, щоб при пандемії COVID19 обмежити ризик зараження, велика кількість компаній переходить на віддалену роботу. Вони все більше покладаються на чат на робочому місці. Останній, значно полегшуючи спілкування та співпрацю між членами команди, забезпечує підвищення продуктивності і результативності командної роботи. А компаніям-розробникам — гарантовані доходи навіть за несприятливих для інших умов.


Замість висновків

Таким чином, ми проаналізували ТОП-30 галузей, які в результатів коронавірусної інфекції і викликаного ним карантину суттєво виграли — збільшили виробництво товарів, послуг і рівень власних доходів. Важливим є той факт, що 16 галузей безпосередньо замикаються на фахівців спеціальності 051 “”Економіка” зі спеціалізацією “Економічна кібернетика” (ми позначили їх зірочками в заголовках).

У решті проблемних областей випускники кафедри АСМЕ здатні принести користь в якості аналітиків, розробників програмного забезпечення діяльності підприємств та бізнесу, коучерів, риск-менеджерів тощо. Тому ті з випускників-2020 загальноосвітніх закладів — середніх шкіл, гімназій, ліцеїв — які вирішать пов’язати власне життя з економічною кібернетикою, не програють навіть за форсмажорних обставин. І на карантині, і під час пандемії вони матимуть престижну роботу, гідні посади, високі заробітки.

Ліцензія Creative Commons
Цей матеріал ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Зазначення Авторства 4.0 Міжнародна.

5 коментарів до “Вплив COVID-19 на майбутнє бізнесу”

  1. Молодці дорогі друзі. Об’єкти для осліджень є.
    Тож до роботи з побудови нової галузі в науці:
    моделювання пандемійної ккономіки та її складових
    Ваш Іван Семенович

    1. Іване Семеновичу, здрастуйте!
      Надзвичайно приємно бачити такого шанованого науковця, як Ви, у нас в гостях!
      Дякуємо і за те, що завітали, і за Ваш коментар!
      Разом подолаємо того ковіда і його наслідки!
      Доброго Вам здоров’я і наснаги у нових дослідженнях!
      Завжди Ваша
      кафедра АСМЕ

  2. Шановний Володимире!
    Пропоную консультування над Вашою докторською дисертацією:
    “Кандемійна економіка: аспекти математичного моделювання”, яку я думаю з Вашими здібностями Ви
    спроможні виконати за рік – півтора.
    Зичу успіху з повагою Ваш Іван Семенович.

      1. Шановний Володимире!
        Зістріч можлива 16 червня на засіданні Вченої ради.
        Сподіваюсь що вже будешь з планом обговорення
        Мій талефон: 0503729645
        І.С.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *