Куди краще піти вчитися хлопцю

Згідно графіку проведення заходів ЗНО-2020, до першого тестування з математики часу залишилось менше одного місяця. Останній тест основної сесії — 17-го липня. З кожним днем перед випускниками усе гостріше постають питання «куди краще піти вчитися хлопцю після школи», «який варіант навчання стане безпрограшним для дівчини після 11 класу» та їм подібні. Зазначимо, що у сучасних реаліях відповідь на них знайти непросто. Чому? З цього ми і почнемо разом шукати вирішення.

Складність вибору вищого навчального закладу (як раніше казали — ВУЗ’у) посилюють ряд моментів. Нехтування ними неодмінно поставить перед молодими людьми і їхніми батьками нові проблеми. Коротко торкнемося основних.

Тенденція до послаблення обмежувальних заходів, яка останнім часом набуває сили, за несприятливих обставин припинитися. Це може відбутися будь-якої миті — варто лише захворіти на COVID-19 більшій кількості людей, ніж учора та позавчора. Це призведе до того, що:

  • Припиниться міжміське автобусне сполучення;
  • Перестануть ходити потяги;
  • У касах і в Інтернеті зникнуть білети;
  • Подорожувати автостопом невідомо з ким стане небезпечно;
  • Відновляться заняття онлайн;
  • Закриються студентські гуртожитки;
  • Вчорашні випускники цілком імовірно можуть залишитися у чужому місті без прихистку, перед зачиненими кафешками тощо.

Навіть якщо у найближчому майбутньому події розгортатимуться за оптимістичним сценарієм, будуть доволі імовірними певні обмеження в навчальному процесі і життєдіяльності університетів. Звичайно, у такий час буде краще, якщо уже дорослий але ще недосвідчений хлопець знаходитиметься ближче до домівки. Для хмельничан і жителів районів Хмельницької області за таких обставин кращим варіантом стане навчання в ХНУ.

Переваги навчання юнаків у місті Хмельницькому

Кожний молодий чоловік прагне самостійності. Це закономірно. Так і має бути. Навчаючись у Хмельницькому, хлопці навіть з Красилова, Меджибожа, Ярмолинець, Чорного Острова — не кажучи про більш віддалені Кам’янець-Подільський, Нетішин, Волочиськ, Летичів — знаходитимуться від мами з татом на відстані, яка даватиме відчуття самостійності. З іншого боку, при необхідності, вони зможуть швидко дістатися домівки, щоб допомогти рідним поратися з насінням чи урожаєм, доглянути батьків у разі їх хвороби тощо.

У ХНУ відкрито військову кафедру. Завдяки цьому на базі Академії Прикордонних військ студенти без відриву від навчання опановують професію захищати Батьківщину. Це є беззаперечною перевагою національного універу у порівнянні з рештою ЗВО Хмельниччини, які не мають такої можливості.

Сильнішого професорського і викладацького складу, ніж у ХНУ, у подільських вузах немає. Тут постійно працюють, керують кафедрами і науковими школами 65 докторів у різниї галузях науки. У ХНУ читають лекції, розробляють навчально-методичні матеріали і курують науково-дослідну роботу студентів 400 кандидатів наук і докторів філософії. Рівень знань викладацького складу дозволяє готувати таких бакалаврів і магістрів, які на ринку праці успішно конкурують і навіть виграють у випускників столичних навчальних закладів.

І це у той же час, коли навчання в обласному центрі — навіть на контрактній формі! — обходиться для сімейного бюджету дешевше. З урахуванням домашніх харчів, невеликих витрат на дорогу, недорогого проживання у затишному гуртожитку економія сягає десятків тисяч гривень, які можна використати на інші цілі. Зокрема, краще зодягнути і взути юнака, придбати якіснішу їжу, отримати сучасні медичні послуги. Навіть відкласти на житло для майбутнього молодого фахівця. Зрозуміло, що навчання у більш віддалених містах і в Київських вишах цього зробити не дозволить.

На яку професію варто звернути увагу хлопцям

Не дарма кажуть, що у прекрасної половини людства під час прийняття рішень превалюють емоції і відчуття, а у чоловічої статі — логіка. З оглядом на це, будь-який хлопець, приймаючи рішення куди піти вчитися, мусить керуватися раціональним підходом і логічними роздумами. Подібна точка зору каже, що найкраща професія (спеціальність, освітня програма) для хлопця має бути такою, щоб:

  • надавала можливість влаштуватися у якомога ширше коло компаній, фірм, організацій та установ;
  • з нею можна було влаштуватися і в банк, і в солідну IT-компанію, і в страхову чи консалтингову фірму, і в наукову організацію, і в державну установу;
  • і через 5-10 років була витребуваною на ринку праці в місті, де живеш, в Україні і за кордоном;
  • диплом про її здобуття відкривав двері для працевлаштування там, де вигідно чоловіку, а не там, де хоче працедавець;
  • дозволяла на гідному матеріальному рівні утримувати себе і сім’ю;
  • завдяки престижності забезпечувала б високий соціальний статус;
  • сприяла невпинному зростанню авторитета у колі рідних, друзів і знайомих;
  • з кожним роком дозволяла б претендувати на усе вищі посади;
  • при необхідності забезпечувала б найменш болісну зміну фаху, включаючи найрадикальніші (від економічного до айтішного, від банківського до управлінського, від аналітичного до педагогічного і навпаки).

На перший погляд, таке є нереальним. Здається, подібної універсальної спеціальності (професії) в природі не існує. Але то — лише здається. Насправді усе інакше. І хлопець, який ставить перед професією перелічені вимоги, може її отримати! Це — економічна кібернетика.

Крім ролика, на який тільки що було зроблено посилання, про однойменну освітню програму ми вже розповідали на нашому сайті у цій статті. Серед економічного блоку спеціальність 051, яку студенти здобувають за ОП ЕК — дійсно єдина, що відповідає усім вище переліченим тезам.

Що таке економічна кібернетика

Згідно з Міжнародним класифікатором професій ISCO (International Standard Classification of Occupations) кібернетики — це аналітики, які працюють у різноманітних сферах людської діяльності (економіці, IT, робототехніці, соціології, промвиробництві та й навіть у медицині. Вони є спеціалістами у глузі прогнозування (forecast development) та моделювання (modeling) управлінських, економічних, соціальних процесів тощо. Економічні кібернетики задовольняють ринковим потребам у таких фахівцях економіки. Вони обіймають посади:

  • постановників завдань з упровадження на підприємствах і в організаціях автоматизованих інформаційних систем (АІС);
  • розробників програмного забезпечення для різних за призначенням і масштабами АІС (про програмістський рівень екашників свідчить хоча б друге місце на всеукраїнському конкурсі з програмування);
  • фахівців, які обгрунтовують і приймають рішення в управлінні персоналом і підприємством, рекламі і маркетингу, банківській і готельно-ресторанній справі та ін.;
  • спеціалістів із застосування оптимізаційних методів для вирішення складних економічних завдань;
  • менеджерів проектів, починаючи від будівництва складних об’єктів, і закінчуючи реалізацією проектів в IT-сфері;
  • ризик-менеджерів, здатних знаходити вузькі місця і проблеми в роботі підприємств та виводити їх зі стану банкрутсва і стагнації на шлях сталого розвитку;
  • системних аналітиків в економіці;
  • науковців, викладачів інформатики і інформаційних технологій, ін.

Для підготовки фахівців, які відповідають тільки що нами переліченим посадам, студентам-кібернетикам викладаються освітньо-орієнтовані дисципліни. Їхню основу складають такі предмети, як:

  • ОПП.01 Соціальна економіка;
  • ОПП.02 Економіка підприємства;
  • ОПП.03 Економіка праці і соціально-трудові відносини;
  • ОПП.04 Економіко-математичні методи і моделі;
  • ОПП.05 Прогнозування соціально-економічних процесів;
  • ОПП.06 Бухгалтерський облік та оподаткування;
  • ОПП.07 Маркетинг;
  • ОПП.08 Фінанси і банківська справа;
  • ОПП.09 Менеджмент;
  • ОПП.10 Ризикологія;
  • ОПП.11 Економічна кібернетика;
  • ОПП.12 Управління персоналом;
  • ОПП.13 Інформаційні системи у професійній діяльності;
  • ВЗП.02.3 Основи ІТ права;
  • ;

До дисциплін власне професійної підготовки (шифр ВПП), які хлопці вивчатимуть впродовж чотирьох років навчання у стінах університету, відносяться (бакалаври):

  • ВПП.01.1 Дискретний аналіз;
  • ВПП.01.2 Мультиагентне моделювання;
  • ВПП.02.1 WEB-програмування;
  • ВПП.02.2 Інтернет-технології в бізнесі;
  • ВПП.03.1 Інформаційний бізнес;
  • ВПП.03.2 Фрактальний аналіз в економіці;
  • ВПП.04.1 Технологія створення програмних та інтелектуальних систем;
  • ВПП.04.2 Алгоритмізація та програмування процедур обробки інформації;
  • ВПП.05.1 Імітаційне моделювання;
  • ВПП.05.2 Стохастичне програмування;
  • ВПП.06.1 Системи прийняття рішень;
  • ВПП.06.2 Еволюційне моделювання в економіці;
  • ВПП.07.1 Економетричне моделювання;
  • ВПП.07.2 Адаптивні моделі в економіці;
  • ВПП.08.1 Комп’ютерні технології економічного аналізу;
  • ВПП.08.2 Комп’ютерне моделювання підприємницької діяльності;
  • ВПП.09.1 Фінанси підприємств;
  • ВПП.09.2 Фінансова діяльність суб`єктів господарювання;
  • ВПП.10.1 Дослідження операцій;
  • ВПП.10.2 Чисельна оптимізація;
  • ВПП.11.1 Багатомірне економіко-статистичне моделювання;
  • ВПП.11.2 Інтелектуальний аналіз даних;
  • ВПП.12.1 Технологія проектування та адміністрування баз даних і сховищ даних;
  • ВПП.12.2 Комп’ютерні системи бізнес-аналітики;
  • ВПП.13.1 Моделювання економіки;
  • ВПП.13.2 Маркетингове моделювання;
  • ВПП.14.1 Економічна безпека;
  • ВПП.14.2 Міжнародні стандарти безпеки підприємства;
  • ВПП.15.1 Експертні системи та моделі штучного інтелекту в економіці;
  • ВПП.15.2 Управління проектами інформатизації;
  • ВПП.16.1 Нейро-нечіткі технології моделювання економічних систем;
  • ВПП.16.2 Моделювання та управління розвитком регіону;
  • ВПП.17.1 Математичні моделі синергетичної економіки;
  • ВПП.17.2 Моделі економічної динаміки;
  • ВПП.18.1 Передові інформаційні технології в економіці;
  • ВПП.18.2 Практикум з інформаційних систем;
  • ВПП.19.1 Бізнес-планування та створення стартапів;
  • ВПП.19.2 Конкурентоспроможність підприємства;

Навчання хлопців за освітньою програмою Економічна кібернетика не припиняється. Після четвертого курсу вони можуть подати документи на магістрів. Пропонуємо подивитися скріншот освітньо-професійної програми, розрахованої ще на півтора роки навчання.

Висновки

Коронавірус, що уразив людство у 2019 році зруйнував звичний порядок вступної кампанії до вищих навчальних закладів та суттєво вплинув на майбутнє юних хлопців і дівчат — учорашніх школярів. Наслідки пандемії доцільно враховувати тим із них, хто хоче піти вчитися до ЗВО (ВУЗ’у). У даній статті запропоновано раціональне рішення, яке — на думку автора — може влаштувати більшість випускників 2020.

ХНУ надасть затишне і недороге житло у сучасному, одному з кращих в Україні гуртожитку. Забезпечить усім необхідним тих хлопців, які вирішать «піти вчитися» за ОП «Економічна кібернетика». На завершення лише залишається додати, що колектив кафедри АСМЕ (автоматизованих систем і моделювання в економіці) радо прийме нових кібернетиків до студентських лав. Ми зробимо усе, щоб роки навчання принесли хлопцям і дівчатам найбільшу користь. Подавайте документи на елітну і престижну спеціальність ЕК — не пошкодуєте!


Ліцензія Creative Commons
Дані відомості публікуються на умовах Ліцензії Creative Commons: Зазначення Авторства 4.0 — «Міжнародна».

Один коментар до “Куди краще піти вчитися хлопцю”

  1. Доброго дня!
    Я випускник 2020. Склав іспити непогано. Міг краще, але сталось так як сталось. Подобається економіка і програмування. Довго коливався, що вибрати, куди поступати вчитися. Дякую за інформацію, яка викладена на вашому сайті. Я обираю економічну кібернетику. Лишилось визначитися з університетом. Розглядаю Хмельницький національний і українську Сорбонну – Чернівецький універ, там теж є економічна кібернетика. Подивлюся ще ваші ролики про гуртожиток і побут студентів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *