Міжнародний день жінок у науці

Дівчинка-підліток проводить експеримент під час уроків хімії у середній школі Камуланги в Лусаці, Замбія

Згідно резолюції A/RES/70/212 ООН запроваджено Міжнародний день жінок і дівчат у науці. Сьогодні – 11 лютого 2021 року – кафедра АСМЕ разом з усією наукової спільнотою планети відзначає цю подію.

Жінки-вчені на передовій у боротьбі з COVID-19

Спалах на планеті COVID-19 наочно продемонстрував критичну роль, що її відіграють жінки-дослідниці у боротьбі зі смертельно-небезпечною коронавірусною інфекцією. Саме жінкам — науковцям, епідеміологам, медикам — належить неоцінимий внесок на усіх етапах її подолання, починаючи від розповсюдження знань про коронавірус, до розробки методів тестування і, нарешті, до створення антивірусної вакцини.

Але не можна змовчати про те, що й пандемія COVID-19 спричинила значний негативний вплив на жінок-учених. Особливо вони постраждали на ранніх етапах. Разом із тим, жіноча самопожертва сприяла зменшенню гендерного розриву у науці. Вона також певною мірою сприяла усунення наявних гендерних диспропорцій у науковій системі.

На цьому тлі святкування Дня цього року торкнеться теми «Жінки-вчені на передовій боротьби з COVID-19», яка розглядатиметься у рамках програми під патронатом ООН. Головна подія 2021 року відбудеться в Інтернеті сьогодні. Одночасний переклад дебатів буде здійснюватися англійською та французькою мовами. Про це — трохи детальніше.

VI Міжнародний день жінок і дівчат у науці — в штаб-квартирі ООН

11 лютого 2021 року в штаб-квартирі Організації Об’єднаних Націй відбудеться шостий Міжнародний день жінок та дівчат у науковій асамблеї. Заходи, які сьогодні проводитимуться цією світовою організацією, будуть спрямовані на пришвидшення прогресу у досягненні мети так званого «Порядку денного розвитку до 2030 року», тобто реалізації концепції «Сімнадцяти Глобальних цілей».

VI Міжнародний день жінок та дівчат у науці проходитиме під девізом «За межами: рівність у науці для суспільства». При цьому особливий акцент робитиметься на значенні соціальних аспектів та культурних вимірів у науці. Не втрачатимуть значення й технології та інновації для посилення програм сталого розвитку людства.

 

Сьогодні наука і гендерна рівність є вкрай важливими для досягнення узгоджених на міжнародному рівні цілей розвитку, включаючи «Порядок денний сталого до 2030 року». За останні 15 років світове співтовариство доклало багато зусиль для надихання та залучення жінок та дівчат до науки. Разом із тим, у багатьох країнах жінки і дівчата все ще залишаються поза повноцінною участю у науці.

Стан справ на 11.02.2021

На даний час частка жінок-дослідників у світі не перевищує 30%. За даними ЮНЕСКО за 2014-16 роки, лише близько 30 відсотків усіх студенток обирали галузі вищої освіти, пов’язані зі STEM. Остання абревіатура буквально — наука, технологія, інженерія, математика). Тож не дивно, що у світі кількість студенток особливо низька у таких галузях, як:

  • інформаційно-комунікаційних технологіях (3 відсотки);
  • природничих науках, математиці та статистиці (5 відсотків);
  • машинобудуванні, виробництві та будівництві (8 відсотків).

Такий стан речей зумовлений давніми упередженнями й гендерними стереотипами. До цієї пори у багатьох країнах вважається, що дівчатам і жінкам немає місця у галузях, пов’язаних з наукою.

Ситуацію погіршує той факт, що й на екранах — так само, як і в реальному житті — мають місце подібні упередження. Про це свідчить дослідження «Гендерне упередження без кордонів». Його у 2015 році проводив Інститут Гіни Девіс. Результати дослідження показали, що серед екранних персонажів, залучених до ідентифікованої роботою STEM, жінки становили лише 12%.

Саме тому з метою досягнення повного та рівного доступу жінок та дівчат до участі в науці й досягнення гендерної рівності, а також задля розширення прав і можливостей жінок і дівчат Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй прийняла резолюцію A/RES/70/212, яка оголосила 11 лютого Міжнародним днем жінок та дівчат у науці.

Якщо вам припав до смаку цей матеріал, можливо, сподобається і інший – Американські учені довели: гуманітарії мають більше шансів у програмуванні і кібернетиці, ніж математики. У ньому йдеться про цікавий результат досліджень, який спростовує давні забобони стосовно неможливості дівчатам-гуманітаріям успішно опановувати програмування.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *